פרסום דיגיטלי לעסקים

טרם ניכנס לשאלה מה הדרך הנכונה ביותר לקדם את העסק שלנו בדיגיטל יש להבין על מה מדובר כאשר מתעסקים בנושא של שיווק באמצעות האינטרנט. מקמפיינים ממומנים דרך רשתות חברתיות ועד לבניית אתר בצורה יעילה ודרך העלאת תוכן איכותי להגדלת התנועה של האתר – כל התחום הינו התפתחות והתקדמות של תחום השיווק באמצעות כלים וטכנולוגיות שענקיות הטכנולוגיה מאפשרות לנו כיום.

ממה מורכב פרסום דיגיטלי לעסקים?

שני העשורים האחרונים הביאו את תחום הפרסום לעוצמות שמעולם לא היו בו. אם בעבר הפרסום האפקטיבי ביותר היה פרסומות טלוויזיוניות בפריים טיים, כיום ניתן להגיע בתקציב נמוך בהרבה לקהל יעד ספציפי ולא לבזבז משאבים בהבאת מוצר לקהל לא רלוונטי. התחום נולד מתוך הבנה שקיים סכום כסף אסטרונומי בשימוש ברשת – אשר הפכה את כדור הארץ לכפר גלובאלי קטן, בוא ניתן ליצור קשר עם אנשים בצד השני של הגלובוס. מתוך שתי תכונות שיש לענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל ופייסבוק – כמות הידע ואלגוריתמים לשימוש יעיל בכל הידע נולדו הכלים אותם נמנה ומהם נבין מהו פרסום דיגיטלי לעסקים.

  1. עמוד נחיתה/אתר מלא – בין אם אנו נותני שירות, בעלי עסק או בעצם כל דבר אשר אותו אנו רוצים לפרסם, מומלץ להתחיל בהקמת עמוד או אתר אשר ייצג הדבר. בימינו מקובל לבנות אתרים בכל מיני פלטפורמות – המקובלות שבהן הינן wix ווורדפרס כמובן שניתן גם לבנות אתרים בקוד כמו php,html,css,js. על האתר להיות בנוי בצורה יעילה ורספונסיבית ועל ידי כך התהליך יתחיל בצורה טובה ויאפשר חווית משתמש נעימה וזריזה.

  2. נתינת ערך – אחד הדברים היעילים ביותר לפרסום פאסיבי אם אנו לא משקיעים משאבים בקידום האתר בצורה אקטיבית הינו הזנת ערך למשתמשים שלנו. נתינת ערך באמצעות פיטצ’רים אשר ימשכו קהל, יגרמו לפרסום של האתר באמצעות משתמשיו ובעצם המשתמשים יהפכו להיות סוג של יחצנים של העמוד בעצם כך שישתפו את התוכן עם מעגליהם החברתיים או המשפחתיים.

  3. עקביות – דרך לקדם את האתר בצורה טובה הינה הזרמת תוכן בצורה עקבית אשר משאירה את גחלת האתר לוהטת ומראה לאלגוריתמים החכמים של מנועי החיפוש כי מדובר באתר פעיל אשר יש טעם לקדמו במעלה עמודי החיפוש ולמקמו באזור בולט. האתר ימשוך תנועה וכך תוכלו למכור את המוצר או השירות שלכם.

  4. קמפיין ממומן – אחד הדברים הכי חשובים לפרסום דיגיטלי לעסקים הוא הפרסום הממומן, כאן מדובר על העוצמה במלוא תפארתה. קמפיין ממומן הוא בעצם הזרמת תקציב לענקית טכנולוגיה כגון פייסבוק או גוגל ובעזרת מנוע בנוי מראש ועל ידי דיוק נתונים אשר נידרש להכניס – האתר יגיע אל עיניהם של קהל יעד יעודי (מטורגט). למשל – ניתן להשתמש בקמפיין ממומן של פייסבוק בצורה הבאה: נניח ואני בעל עסק למכירת מוצרים לגיל השלישי, התקבלה בי החלטה להקציב 600 ₪ לצורך פרסום אתר העסק שלי. כעת אפנה לגוגל ואזין בעמודות המיועדות לכך את הפרטים הבאים – תקציב יומי של 30 ₪, למשך 20 הימים הבאים. קהל יעד של גילאי 40-70 (הרי מדובר על מוצרים לגיל השלישי ועל כן הקהל שלי ככל הנראה יהיה בוגר). וכעת פייסבוק תפרסם עבורי את האתר. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בתחום למען ייעול הקמפיין.

  5. רספונסיביות – הדבר האחרון החשוב בפרסום דיגיטלי לעסקים היא רספונסיביות האתר. אכן המילה כבר נאמרה קודם במאמר אך חשוב להתעכב ולהדגיש את חשיבות העניין. רספונסיביות כוונתה התאמת האתר לכל גדלי המכשירים. כאשר אדם ישתמש במכשיר סלולארי או כאשר הוא ישתמש במחשב נייד חווית הגלישה שלו צריכה להיות טובה. ישנם אתרים שאיכותם נמוכה וכאשר נשתמש במכשיר זה או אחר עיצוב האתר ישבר ואפילו הפונקציונליות שבו יכולה להשתבש. חשוב להבין כי אחוז ניכר מהמשתמשים ישתמשו במכשיר סלולארי ועל כן יש לבנות את האתר מלכתחילה מותאם גם בעבורם.

לסיכום:

ג’ף בזוס (האיש העשיר בעולם והבעלים של אמזון) טוען שהסיבה להקמתה של אמזון היא זיהוי מוקדם שלו גרף אשר מציג עליה שנתית של השימוש באינטרנט. לדבריו הגרף היה כה קיצוני שהוא הבין שהוא חייב לעשות משהו בעניין. התחום הביא איתו קידמה מרשימה ומומלץ יהיה לנצל אותה לטובתנו ולהסתגל ולא להתכחש לה ולראות אותה באה לטובת אדם אחר.

פתיחת שיחה
H-Digital סוכנות דיגיטל אחרת
שלום חברים!
צריכים פרסום ממומן? קידום אורגני בגוגל? בניית אתר חדש מהחלומות? אנחנו כאן זמינים בשבילכם 👇