מחפשים סוכנות דיגיטל?
המדריך המלא לבחירה הנכונה
בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר עסקים שמעבירים חלק נכבד מן הפעילות שלהם לדיגיטל, ובצדק. רשת האינטרנט מציעה לבעלי עסקים אוסף של יתרונות משמעותיים, כמו חשיפה לקהלי יעד מגוונים, גם כאלו שלא נמצאים בסביבה הפיסית שבה פועל בית העסק, יכולות מדידה וניטור של ביצועי הקמפיינים השיווקיים, שיפור מתמיד של המרכיבים השונים בקמפיין הדיגיטלי בקלות ובפשטות ועוד ועוד.
כדי להצליח ולייצר נוכחות דיגיטלית מרשימה ברשת, חשוב שתלווה אתכם סוכנות דיגיטל מקצועית. מלבד העובדה שלסוכנות ישנם הכלים הטכנולוגיים, כוח האדם והקשרים הנכונים על מנת למנף את ההשקעה שלכם לטובת ביצועים טובים יותר ברשת, הרי שהיא גם יכולה לייעץ לבית העסק שלכם היכן כדאי יהיה לו לפעול באונליין, אילו ערוצי שיווק יהיו אפקטיביים יותר מבחינתו, ומהם תהליכי העבודה המשלימים שכדאי יהיה להטמיע בעסק על מנת למקסם את התוצאות.
אז איך בוחרים נכון סוכנות דיגיטל שתלווה את העסק?
הכנו עבורכם 6 קריטריונים שחשוב יהיה שתשקלו טרם ההתקשרות עם החברה:
קריטריון מספר 1: שקיפות סוכנות הדיגיטל
עוד לפני הכל, שקיפות היא המרכיב הבסיסי ביותר והחשוב ביותר בבחירה של סוכנות דיגיטל. מדוע? בעיקר משום שפעמים רבות, מה שקובע את היכולת של קמפיין שיווקי להצליח הוא ההתמדה של הלקוח. בהרבה מן המקרים, קמפיין שיווק דיגיטלי דורש ביצוע התאמות באופן שוטף, ובמיוחד עם ההתנעה שלו. תהליך שקוף, נקי מביצוע מניפולציות והסתרת נתונים, שבו נשמר קשר רציף עם הלקוח, הוא תהליך שישאיר את הלקוח בסבירות גבוהה יותר נאמן לסוכנות ויחד הם יוכלו לייצר הצלחה בתהליך השיווקי.
קריטריון מספר 2: מקצועיות אנשי הצוות
מעוניינים להתקשר עם סוכנות דיגיטל על מנת שתספק לכם שירות מקצועי? למה שלא תבדקו שהיא אכן פועלת על פי סטנדרטים מקצועיים?
לפני שאתם בוחרים להתקשר מול סוכנות שיווק כזו, בקשו להבין אילו הסמכות מקצועיות עברו אנשי הצוות שיטפל בכם, מי הם אנשי הקשר שמולם תפעלו, כיצד נראים קורות החיים שלהם, ובאופן כללי, נסו להעיף מבט באתר של סוכנות הדיגיטל שלכם. כיצד נראה האתר הזה? מהי רמת הגימור שלו? האם הוא נותן תחושה שניתן לבטוח במותג? עד כמה הוא מקודם במנועי החיפוש בצורה טבעית? כל אחד מן הפרמטרים האלו יוכל ללמד אתכם משהו על המקצועיות של סוכנות הדיגיטל מולה תירצו להתקשר.
קריטריון מספר 3: המלצות על משרד הדיגיטל
סוכנות דיגיטל בעל ניסיון מוכח לא תתקשה לספק לכם המלצות ל לקוחות מרוצים, שקיבלו ממנה שירותים שונים. אל תהססו לפנות אל אותם ממליצים, ולתשאל אותם על איכות ההתקשרות מול סוכנות הדיגיטל. נסו לברר אילו צדדים היו מוצלחים בהתקשרות הזאת ואילו דווקא פחות, מה כדאי היה לשפר באופן ההתקשרות, והאם יש משהו חשוב שעליכם לדעת לפני ההתקשרות עם אותה חברה. מעבר לכך, נסו להבין עד כמה הצליח הקמפיין המשותף של הממליץ והסוכנות.
קריטריון מספר 4: תיק עבודות איכותי
מעבר לממליצים, בקשו מן הסוכנות שמולה אתם מתכוונים להתקשר דוגמאות לתיק עבודות איכותי. אלו העבודות שאמורות לייצג את הסוכנות ושהיא אמורה להיות הכי גאה בהן. בחנו את הנתונים שיוצגו לכם ונסו להבין עד כמה מדובר בהישג של ממש בזירת התחרות הלא פשוטה שבה פעלה הסוכנות. לעיתי, תוצאות, טובות ככל שתהיינה, הן בסך הכל תוצר טריוויאלי של עבודה נכונה בסביבת תחרות לא רוויה במתחרים.
קריטריון מספר 5: תצורת ההתקשרות מול סוכנות הדיגיטל
לפני שאתם בוחרים להתקשר מול סוכנות הדיגיטל, נסו להבין כיצד תיראה בפועל ההתקשרות הזאת. האם ימונה מנהל קשרי לקוחות שתהיו בקשר רק מולו? האם הקשר יהיה טלפוני או בכתב? מה תהיה רמת הזמינות של צוות הקמפיין? עד כמה הם יהיו קשובים לשאלות שתהיינה לכם? באיזו תדירות ישלחו אליכם דוחות ביצוע? מהי רמת הפירוט שתספק לכם הסוכנות על ביצועי הקמפיין?
תצורת ההתקשרות היא אבן יסוד חשובה בהסכם ההתקשרות מול סוכנות הדיגיטל, וחשוב יהיה שלא תעשו הנחות בבניית בסיס ההתקשרות הזה מול החברה
קריטריון מספר 6: מחיר
שמרנו אמנם את הקריטריון הזה לסוף, אבל זה כמובן לא אומר שהוא אינו חשוב. למחיר תהיה השפעה ישירה על היכולת שלכם בפועל לייצר הישגים במהלך הקמפיין.
סוכנות דיגיטל זולה מידי בהכרח תתקשר מול אנשי מקצוע טובים פחות או תייצא את העבודה לצד שלישי שעובד בתנאים שלא מייצרים לו אינסנטיב אמיתי להצליח. סוכנות יקרה מאוד רק תגזור עליכם קופון שמן, ולאו דווקא תספק את התמורה הטובה ביותר לכסף ששולם.
החכמה היא לבחור בסוכנות שיווק שתוכל מצד אחד לייצר רעב להצלחה אצל צוות הקמפיין, באמצעות תגמול הולם, ומצד שני לא תפריז במחיר ותספק לכם שירות עבור מחיר מופקע.
לסיכום - איך תבחרו סוכנות המתאימה לכם
מעוניינים לבחור בסוכנות דיגיטל שתלווה את העסק שלכם ותקפיץ אותו אל עבר ביצועים ברמה אחרת? דאגו לבחור בסוכנות שתתנהל מולכם בצורה שקופה ומקצועית, שיש לה תיק עבודות שניתן להתגאות בו, ממליצים שמרוצים מן השירות שסיפקה, שתצורת ההתנהלות מולה מתאימה לצרכים שלכם, וגם, כמובן, שהתמחור שלה מתאים לתקציב השיווק שלכם.